Iranski Press TV uklonjen u SAD-u i Kanadi

Iranci nisu dobili objašnjenje zašto je njihov informativni kanal na engleskom jeziku uklonjen sa satelita koji je emitirao u SAD-u i Kanadi.

SAD, Kanada, Press TV, IRIB, Sankcije, Intelsat, Eutelsat, Galaxy 19
Iranski Press TV kaže da je uklanjanje kanala sa etera u Sjevernoj Americi kršenje slobode govora [Press TV]

Iranska državna informativna mreža Press TV je uklonjena sa etera u Sjevernoj Americi, saopćila je na svojoj internetskoj stranici televizijska stanica koja program emitira na engleskom jeziku.

Kanal je saopćio da su uklonjeni sa satelitske platforme Galaxy 19, putem koje su bili emitirani u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Press TV nije dobio saopćenje zbog čega su uklonjeni sa satelita.

Državna mreža je svoj program emitirala 24 sata dnevno, a emitirali su svjetske vijesti i provladine stavove izvan iranskih granica.

Mreža je ovaj potez nazvala "još jednim sramnim kršenjem slobode govora".

Naveli su da je ovaj potez dio sankcija koje je Zapad uveo Iranu zbog spornog nuklearnog programa. Zapad se boji da bi taj program mogao biti usmjeren ka proizvodnji nuklearnog oružja. Iran negira te optužbe, te tvrdi da su nuklearne aktivnosti usmjerene u miroljubive svrhe.

Luksemburška kompanija Intelsat, koja je vlasnik satelita Galaxy 19, nije komentirala ovaj svoj postupak.

Nove sankcije

Ministarstvo finansija SAD-a ove sedmice je na crnu listu stavilo Javni servis Islamske republike Irana (IRIB) i direktora servisa Ezatollaha Zarghamija, koji nadgleda emitiranje iranskih kanala.

U oktobru je pariška firma Eutelsat, jedna od vodećih evropskih kompanija za pružanje satelitskih usluga, uklonila sa svojih satelita emitiranje iranske televizije i radija, da bi ispoštovala strožije sankcije koje je  Evropska unija uvela Iranu.

Odlukom Eutelsata je pogođeno 19 kanala koje pruža IRIB, uključujući i Press TV.

U januaru je španska Vlada naredila kanalu Hispan, koji je povezan sa Press TV-om i koji se emitira na španskom jeziku, da prestane emitiranje sa Hotbird satelitske platforme.

Iranska državna televizijska mreža IRIB je pokrenula Press TV, Hispan i informativni kanal na arapskom jeziku Al-Alam sa ciljem da široj globalnoj javnosti predstave svoje stavove.

Izvor: Agencije
 

Teme: 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.